| | |

Roma szakkollégiumi hallgatók családi és személyes identitása: Identitás őrzés és váltás

Tanulmányaik során a roma egyetemi hallgatók a családi környezetüktől eltérő közegbe kerülnek, és ez hatással lehet identitásukra. Kutatásunkban élettörténeti interjúkkal (N = 108) vizsgáltuk azokat a roma egyetemi hallgatókat, akik valamilyen Roma Szakkollégium tagjai voltak. Arra voltunk kíváncsiak, hogyan alakult ki az identitásuk, és milyen szerepet játszott ebben a családi roma identitásstratégiájuk és a Roma Szakkollégium. Elemzésünkben a roma hallgatókat öt identitás kategóriába soroltuk (szeparált, integrált, asszimilált, negatív, marginalizált), és ezeket az identitásstratégiákat használtuk fel a válaszadók családi identitásának meghatározására is. A mintában a legnagyobb arányban azok voltak, akik integrált személyes és családi roma identitásstratégiával rendelkeztek. A válaszadók többsége nem váltott identitásstratégiát, és személyes identitását is a családi mintának megfelelően alakította ki. A roma egyetemi hallgatók egy része kifejezetten azért járt Roma Szakkollégiumba, hogy roma identitását erősítse. Összességében elmondható, hogy a családi roma identitásstratégia kapcsolatban áll a személyes identitás kialakításával, és a Roma Szakkollégiumoknak szerepe lehet az egyetemi hallgatók roma identitásának megőrzésében és megerősítésében.

Elérhető: Komolafe, C. & Dávid, B. (2024). Family and Personal Identity Among Roma Students in Colleges for Advanced Studies: Identity Preservation and Change. Hungarian Educational Research Journal, 14(3), 279-297. https://doi.org/10.1556/063.2024.00248

Similar Posts