| |

Félig afrikai, félig magyar gyermekek a közoktatásban

Tanulmányomban az afrikai–magyar vegyes családokból származó gyermekek helyzetét járom körül a közoktatás tükrében. A félig afrikai, félig magyar emberek kétkultúrájú személyeknek mondhatók, mert származásuk miatt két kultúrához is kötődnek. Apai és anyai családrészük két, egymástól távoli országból származik. A félig afrikai, félig magyar emberek esetében a szüleik közötti különbség nemcsak kulturális szinten, hanem a rasszjegyekben is megnyilvánul. A kétkultúrájú gyermekek az oktatási rendszerben más helyzetekkel találkozhatnak, mint egykultúrájú társaik. A két fő problémakör, amire tanulmányomban fókuszálok: az identitáskeresés és a gúnyolásokból és kiközösítésből adódó problémák. A megoldások kereséséhez fontos lépés a problémák felismerése és megismerése. Ezt követően lehet a pedagógusoknak, szülőknek és gyermekeknek együttműködve enyhíteni a nehézségeket. A problémákon felül említésre méltóak a pozitívumok, ezen belül is a kitűnés és a pozitív megkülönböztetés. Ez ugyanúgy része a legtöbb félig afrikai, félig magyar gyermek életének, mint a negatív események.

Komolafe Cinderella (2020) Félig afrikai, félig magyar gyermekek a közoktatásban. In: Endrődy Orsolya – Svraka Bernadett – F. Lassú Zsuzsa (szerk.): Sokszínű pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 181-190 

Similar Posts